Ingen produkt  
till kassan 

Frakt & Retur

Fraktalternativ
Vi skickar din order med Posten, DHL eller DSV, beroende på storlek och vikt. Små paket skickas som brev, medelstora paket till DHL utlämningsställe eller i vissa fall postpaket. Stora ordrar skickas med hemleverans av antingen DHL eller DSV. Behöver du expressleverans så kan det vara möjligt mot en extra fraktkostnad. Kontakta oss i förskott i sådana fall. Har du speciella krav eller preferenser på fraktsätt så kontakta oss.
Outlösta paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kund 300kr för frakt och administration i den händelse att ett beställt paket inte hämtas ut eller att leverans nekats ta emot.

Upphämtning på plats
Vill du hämta ut din beställning på plats i Sundsvall så tillkommer ingen frakt. Vi vill dock att du ringer innan för att avtala tid för upphämtning.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden beror på din orders vikt och visas innan du slutför ditt köp, ingen annan kostnad tillkommer.
Order över 5000: - har fraktfritt! Med undantag för vissa mycket skrymmande beställningsvaror som inte kan beställas direkt i butiken. Observera att beställningar från andra länder än Sverige inte heller har fraktfritt.
Har ni handlat för mer än 5000 och ändå vill hämta upp produkterna på plats i Sundsvall, så lämna en kommentar i rutan när du lägger ordern, och ring sedan upp för att avtala tid för upphämtning.

Retur/Ångerrätt
Dammbutiken.se tillämpar 30 dagars öppet köp. Ångerrätten gäller dock inte måttbeställda varor som kapade gummidukar och slangar. 
Kontakta oss alltid innan en Retur.
Varan som returneras måste vara i originalskick och i oskadad originalförpackning. Produkten skall returneras tillsammans med faktura/följesedel och en notering om vilket konto ni önskar få återbetalningen till. Var noga med att packa produkten väl(använd gärna samma emballage som ni mottog den i) och märk kartongen med "RETUR". Vid retur står kunden för fraktkostnad och transportrisk. Vi löser inte ut paket som skickas mot efterkrav. Ovanstående följer Distansavtalslagen med tillägget att ångerfristen utökats från 14 till 30 dagar.


Garantiärenden
Kontakta oss alltid innan en garantiretur. Efter vårt godkännande skickas varan in tillsammans med Faktura och en felbeskrivning och ev. kommentarer.  Vi kommer göra allt för att rätta till problemet med reparation eller utbyte till en ny vara. Om vi inte skulle komma överens kan du vända dig till allmänna reklamationsnämnden, vars utslag vi under alla omständigheter kommer följa.


Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.